1.2.1 Afhandeling facturen binnen 30 dagen in %
De afhandeling van de facturen binnen 30 dagen bedroeg in 2019 86,7%. Hiermee wordt het streven van 85% binnen 30 dagen behaald.
1.2.2 Doorlooptijd bezwaar- en beroepsprocedures (niet zijnde belastingen) en klachten (% binnen termijn)
In 2019 is 96% van de bezwaren en klachten binnen de wettelijke termijn om een beslissing te nemen op bezwaar of klacht afgehandeld. Het streefcijfer voor beslissingen op bezwaar en klachten is daarmee gehaald.
1.2.3 Doorlooptijd advisering bezwaren en klachten
In 2019 is over 96% van de bezwaren en de klachten binnen de door provincie Zuid-Holland zelf gestelde norm van 12 weken, respectievelijk 10 weken, geadviseerd. Het streefcijfer is daarmee gehaald.
1.2.4 Doorlooptijd belasting bezwaren
De doorlooptijdbeslissing op belasting bezwaren bedroeg in 2019 93%. Het streven van 90% is hierbij ruimschoots behaald.
1.2.5 Klanttevredenheid (rapportcijfer op tienpuntsschaal)
Er heeft in 2019 geen meting plaatsgevonden.
1.2.6 Informatie is beschikbaar op jaarbasis
Informatie op de corporate website en op het SIS (Staten Informatie Systeem) is voor de Staten beschikbaar. Het SIS wordt extern gehost en is beschikbaar voor alle Statenleden. De beschikbaarheid wordt gemeten op basis van 24 uur x 7 dagen, met uitzondering van het geplande en met de gebruikersorganisatie afgestemde onderhoud. Over het jaar 2019 bedroeg de beschikbaarheid 99,9%.
1.2.7 Aantal uitgevoerde onderzoeken naar de informatieveiligheid
In 2019 is weer een aanzienlijk aantal verbeteringen op het gebied van informatiebeveiliging doorgevoerd. Dit is een continu proces. Om het bewustzijn rond informatieveiligheid en privacy te verhogen en medewerkers attent te houden zijn in 2019 weer diverse activiteiten uitgevoerd, waaronder lezingen, blogs en onder meer een geënsceneerde phishingmail aanval. Ook is in opdracht van de provincie Zuid-Holland zoals gebruikelijk weer een aantal technologische onderzoeken uitgevoerd, waarbij onder meer ethische hackers de beveiliging van de informatievoorziening van de provincie hebben getest. Het doel hiervan is te toetsen welke (nieuwe) technische kwetsbaarheden er zijn, en deze te verhelpen. De onderzoeken hebben in 2019 geen kritische kwetsbaarheden aangetoond. De in het kader van interprovinciale samenwerking overeengekomen doelstelling om in 2023 aantoonbaar te voldoen aan de ISO27001 norm voor beheersing van informatieveiligheid, heeft in 2019 geleid tot nadere interprovinciale samenwerking en informatie-uitwisseling.