Taak 2.1.4 Uitvoeren van projecten / maatregelen voor bereikbaarheid en verkeersveiligheid (Programma Zuid-Hollandse Infrastructuur (PZI) meerjarenprogramma infrastructuur)
De beleidsmatige en financiële toelichtingen op deze taak is, voor zover van toepassing, opgenomen onder het doel.
Prestatie-indicatoren (= output- en procesindicatoren)
Voortgang | Trend | Nummer | Omschrijving | Nulmeting | Streef- waarde 2019 | Meetwaarde 2019 | |||
2.1.4.1.a | Percentage wegenprojecten PZI binnen planning | 92% | 75% | 100% | |||||
2.1.4.1.b | Percentage vaarwegen projecten PZI binnen planning | 100% | 75% | 100% | |||||
2.1.4.1.c | Percentage fietsprojecten PZI binnen planning | 89% | 75% | 94% | |||||
2.1.4.1.d | Percentage verkeersveiligheidsprojecten PZI binnen planning | 57% | 75% | 100% | |||||
2.1.4.2.a | Percentage wegenprojecten PZI binnen budget | 100% | 85% | 90% | |||||
2.1.4.2.b | Percentage vaarwegen projecten PZI binnen budget | 100% | 85% | 100% | |||||
2.1.4.2.c | Percentage fietsprojecten PZI binnen budget | 94% | 85% | 100% | |||||
2.1.4.2.d | Percentage verkeersveiligheidsprojecten PZI binnen budget | 100% | 85% | 100% | |||||
2.1.4.3.a | Aantal scholen met certificaat School op Seef | 148 | >=2018 | 178 | |||||
2.1.4.3.b | Aantal deelgenomen scholen aan Totally Traffic | 120 | >=2018 | 152 | |||||
Verantwoording prestatie-indicatoren
2.1.4.1a t/m 2.1.4.2d: De details omtrent de projecten zijn nader uitgewerkt in de Voortgangsrapportage infrastructuurprojecten 2019.
2.1.4.3 a/b: Vanwege de overgang van Vijfheerenlanden naar de provincie Utrecht zijn er bij School op Seef
vijf labelscholen minder en bij Totally Traffic is er één school minder. Mogelijke oorzaken voor het lagere aantal Totally Traffic scholen is werkdruk op scholen waardoor het uit het lesprogramma valt. Een andere mogelijke oorzaak is fusies van scholen.
Wat heeft dat gekost voor de taak?
(bedragen x € 1.000) | Primaire begroting | Bijstellingen (VJN/NJN) | Bijgestelde begroting | Realisatie | Verschil begroot vs realisatie | Realisatie % |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | 64.412 | -14.144 | 50.268 | 61.181 | -10.913 | 122% |
Baten | 13.199 | -10.124 | 3.075 | 8.632 | -5.557 | 281% |
Subtotaal baten en lasten | 51.213 | -4.020 | 47.193 | 52.549 | -5.356 | |
Toevoeging aan reserves | 38.464 | -228 | 38.236 | 37.535 | 701 | 98% |
Onttrekking aan reserves | 4.766 | 1.518 | 6.284 | 4.408 | 1.875 | 70% |
Subtotaal reserves | 33.698 | -1.746 | 31.953 | 33.127 | -1.174 | |
Resultaat | 84.912 | -5.766 | 79.146 | 85.676 | -6.530 | 108% |
Overzicht reserves
Omschrijving programmareserve en deelreserve | Primaire begroting | Bijstellingen (VJN/NJN) | Bijgestelde begroting | Realisatie | Verschil begroot vs realisatie |
---|---|---|---|---|---|
PR 2 Egalisatiereserve expl proj PZI | 5.490 | 0 | 5.490 | 5.540 | -50 |
PR 2 Bereikbaarheid | 11.046 | 2.701 | 13.747 | 13.747 | 0 |
PR 2 Mobiliteit | 1.929 | 0 | 1.929 | 1.929 | 0 |
PR 2 Egalisatiereserve beheer & onderhoud | 20.000 | -2.930 | 17.070 | 16.319 | 751 |
Totaal toevoeging aan reserve | 38.464 | -228 | 38.236 | 37.535 | 701 |
PR 2 Egalisatiereserve expl proj PZI | 4.400 | -2.185 | 2.215 | 1.080 | 1.135 |
PR 2 Bereikbaarheid | 366 | 3.703 | 4.069 | 3.569 | 499 |
PR 2 Mobiliteit | 0 | 0 | 0 | -244 | 244 |
PR 2 Voorm.Invest.budg.Sted.Vern.3 (ISV3) | 0 | 0 | 0 | 3 | -3 |
Totaal onttrekking aan reserve | 4.766 | 1.518 | 6.284 | 4.408 | 1.875 |
Saldo reserves | 33.698 | -1.746 | 31.953 | 33.127 | -1.174 |